home Meny close
menu Meny

Kjøpsvilkår

Kjøpsbetingelser

Generelt
Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.
www.festkompaniet.no er en nettbutikk eid av Pomme AS (org nummer: 913435737)
Pomme AS er selger av produktene i denne nettbutikken.
Minimumsalder for å handle på www.festkompaniet.no er 18 år.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som resultat av prisendringer fra vår leverandør.
Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden, samt alle andre tekniske feil.
Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.


Tilgjengelighet

Alle varer i butikken er enten på lager eller kan skaffes fra leverandør i løpet av 5-7 virkedager.
Dersom tilgjengelighet av en eller annen grunn skulle avvike fra dette, skal du som kunde selv kunne velge om du ønsker å opprettholde eller kansellere bestillingen.
Dersom du ønsker andre (eller flere) varer enn de som ligger inne i butikken, så send oss en forespørsel slik at vi kan undersøke om vi kan bestille ønskede varer for deg (leveringstid må påregnes).


Frakt og levering

Festkompaniet.no er integrert med Posten Bring for automatisk prisberegning av frakt. 
Ved eventuelle reklamasjoner ta kontakt på kundeservice@festkompaniet.no
Alle bestillinger sendes i løpet av 1-2 virkedager (mandag-fredag).
Vi sender kun bestillinger internt i Norge - dvs. ikke til Svalbard/Jan Mayen. 

Betaling

Klarna Checkout

Betalingen via faktura behandles av Klarna Checkout som er en sikker elektronisk betalingsløsning. Med Klarna Checkout kan du enten betale med faktura eller med Visa og MasterCard/Eurocard. Med Klarna har man de samme garantier og den samme trygghet som ellers når man handler med sine kort. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger.

PayPal

Med PayPal kan du betale med din PayPal konto eller med Visa og MasterCard/Eurocard. Med PayPal har man de samme garantier og den samme trygghet som ellers når man handler med sine kort. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger.

Betaling med postoppkrav

Dette betalingsalternativet kan kun benyttes etter avtale med Festkompaniet.no. Betaling behandles av Posten etter ordinære prosedyrer.


Angrerett og retur

Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Festkompaniet opererer med en utvidet angrerett på opp til 365 dager. Det er ikke angrerett på spesialbestillinger. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut angrerett-skjema og sørger for at produktet er godt beskyttet. For at retur skal godkjennes må produktet være i salgbar stand, dvs; ubrukt, med komplett emballasje. Ved retur av varer er det kunden som betaler returporto. jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss.
Ved bruk av angrerett refunderer vi pengene etter at vi har mottatt og behandlet returen. Fraktkostnader forbundet med originalutsendelsen vil bli trukket fra refundert beløp. Kanselleres ordren før vi har utsendt varene fører vi pengene tilbake til din konto.

Kansellering

Ved kansellering av ordre under kjøpsprosessen blir ikke du ikke belastet. Kansellering/avbestilling av ordre etter at ordren er gjennomført gjøres til kundeservice@festkompaniet.no
Om en ordre blir avbestilt etter at ordren er utsendt gjelder vanlige angrerett og retur regler som beskrevet ovenfor.

Feil eller manglende leveranser

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post på kundeservice@festkompaniet.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.
 

Personsikkerhet

Festkompaniet.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss. 
 

Ekstraordinære forhold

Festkompaniet.no er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Festkompaniet.no godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Festkompaniet.no sin kontroll, og som Festkompaniet.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Festkompaniet.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Festkompaniet.no sin side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
 

Til slutt

Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene?
Ta kontakt og send en e-post til kundeservice@festkompaniet.no.